Szirmos karkötő

8:54

Sziasztok!
Az első bejegyzésem egy szirmos karkötő készítését mutatja be lépésről lépésre. A horgolásnál 2.1-es Tulip horgolótűt használtam, szerinte ez a legjobb egyébként, mert viszonylag vastag kötőfonalat, és horgolócérnát is tudok vele horgolni. Fekete és barackvirág színű fonalat használtam.

1.sor.: 28 láncszemet készítünk, és 2 láncszem magasítás után a tűtől a harmadik szembe 1 egyráhajtásos pálcát készítünk. Minden további szembe egyráhajtásos pálcák kerülnek, az utolsó szemet pedig kúszószemmel zárjuk.







2.sor.: nem fordítjuk meg a mintát, hanem körbe fogjuk horgolni az 1. sorunkat. Ezúttal két egyráhajtásos pálca közé fogunk készíteni 1-1 egyráhajtásosat. Az utolsó szemet kúszószemmel zárjuk. Elkötjük, majd elvágjuk a fonalat.






Érdemes ezt az alapot vastag fonallal csinálni, mert jobban mutat. Azonban a szirmok készítésénél hímzőcérnát használtam. Jó hosszan letekertem belőle, és duplán hajtottam, így vastagabb lett, de még nem kötőfonal vastagságú. Tekert hatása lesz.




A szirmok: Miután bekötöttük az új színünket, a tűtől a második szembe 7 egyráhajtásos pálcát készítünk. (nincs magasítás) Ha ez megvan, akkor egy szem kimarad, és a következő szembe kúszószemmel kapcsoljuk az immár elkészült első szirmunkat. Ezt hétszer meg tudjuk ismételni.
Ezután a másik oldalon fogunk szirmokat horgolni, szintén hetet.

Kész is van a karkötőnk, már csak fonott, vagy láncszemes szálat kell rá varrni, aminek segítségével össze lehet kötni bármilyen méretű csuklón. Persze vannak alternatív megoldások, én kifejezetten kedvelem a gombos technikát!








Mindenkinek sok sikert kívánok, ha van kedvetek, akkor az elkészült munkáitokat küldjétek be nekem, szívesen megmutatnám őket a blogon. Ha bármi kérdésetek merül fel, csak írjatok bátran! :)
Szép napot!
Viki

You Might Also Like

0 megjegyzés