Hogyan válasszunk fonalat?

9:25


Aki beleszeret a kötésbe vagy a horgolásba, pontosan tudja, hogy mennyi időt lehet eltölteni azzal, hogy egy-egy üzletben "csak úgy" letapizzuk a gombolyagokat, vagy hogy a webáruházakban az összetételt elemezgetjük.

Érdemes azonban mindig valamilyen tervvel elkezdeni a válogatást. Én az évek során rájöttem, hogy folyamatosan pótolnom kell a készletet, legalább az alap színekből mindig lennie kell a dobozban egy-két gombolyagnak. Így nem érhet váratlanul semmilyen szuper minta. A leggyakrabban vásárolt fonal nálam a krém, a fekete és a fehér, de van, hogy én is elcsábulok a színátmenetes vagy extrém színű fonalak iránt.

A tervbe persze az is beletartozik, hogy amigurumizni szeretnénk, ruhát horgolnánk, vagy valami egészen mást. Mint ahogyan tudjátok, én figurákat készítek 99%-ban, így mindig ilyen típusú fonalakat kutatok. Az elmúlt egy-két évben pedig végre megtaláltam azt, ami a legjobban kezelhető. A Gombolyda Guru és az Alize Bella számos gyönyörű színben kapható. A Guru 100% pamut, így simán vegyíthető a Catania-val. Mivel ezek a kedvenceim, egyértelmű volt, hogy a webáruházban is ezeket szeretném árulni, hiszen az a cél, hogy jó alapot tudjak biztosítani nektek, aztán pedig csak horgolnotok kell...

A fonalak összetétele, tapintása természetesen nagyon befolyásoló tud lenni, épp ezért csak bátorítani tudlak titeket, hogy próbáljatok ki minél több fajtát és márkát! A címkékre figyeljetek, hiszen ezeken fel van  tüntetve a mosási és vasalási útmutató, az összetétel, és az hogy milyen méretű tűre van szükség hozzá! A fent említett márkákhoz én a kettes, valamint a két és feles tűt javaslom, ha horgolásról van szó. Természetes befolyásoló az is, hogy mennyire horgol valaki szorosan/lazán.

Kis műhelytitok, hogy bár a Bella kicsit vékonyabb típus, mint a Guru, mégis nagyon jól lehet őket együtt használni, nálam több figuránál is ezt láthatjátok most is.


You Might Also Like

0 megjegyzés